laupäev, 10. oktoober 2015

Upub või ujub?

Möödunud nädalal käis meil koolis külas lugemiskoer oma perenaisega.
Lapsed said näha ja kuulda palju põnevat koerte elust.
Fotol on näha külas olnud koer tema karvast kootud kampsunitega.

 Selle nädala loodusõpetuse tunnid õppisime õues.
Teisipäeval tutvusime erinevate puude ja ka mõnede põõsaste ning nende lehtedega. Tunni lõpuks pidi iga laps määrama 10 puu lehed või okkad.
Ega see ülesanne väga kerge polnudki, tagasisidet, kuidas kellelgi läks, saab lugeda iga laps ekoolist. Fotol on näha kõik need puulehed ja -okkad, mida lapsed peaks teadma.

 Neljapäevases loodusõpetuse tunnis hakkasime ise uurima, kas etteantud asjad ujuvad või upuvad. Päris suurt hüpoteesi me veel ei püstitanud, kuid igaüks arvas enne katsetamist, kas pildil olevad asjad ujuvad või upuvad.
 Katsetamisel tuli vaadelda vette pandud asja ning tabeli õigesse ritta ja veergu kirja panna nähtu. Lõpuks tegid lapsed ka kokkuvõtte, kas nad arvasid õigesti enne katsetamist ning kui palju kümnest asjast nad õigesti arvasid.
Kogemus minu jaoks oli see, et lapsed ei taha üldse eksida, nägin päris mitut, kes oma varem arvatud risti maha sodisid ja arvamist muutsid, kui nägid, mis tegelikult juhtus.
Uurimisel ongi põnev, kui eelnevad teadmised täienevad ning õpitakse juurde uusi asju. Pärast klassis tagasisidet küsides ütlesid lapsed, et neile väga meeldis selliselt uurida.
Videolt näeb tunni lõppu, kui enamik oli juba valmis saanud, kuid Emma veel katsetab hoolega ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar