neljapäev, 2. märts 2017

Mm, cm, dm, m ja km

Pikkuse mõõtmine ja mõõtühikute teisendamine on ajast aega olnud osade õpilaste jaoks keeruline.
Tänases matemaatikatunnis tutvusime uue pikkusühikuga, milleks on detsimeeter.
Kuidas aga luua seoseid õpitud ja uute pikkusühikute vahel?
Selleks oli õpetaja varunud lõnga, lapsed said koos paarilisega toki ja ülesandeks teha endale näidisõppevahendid: meetri, sentimeetri ja detsimeetri pikkused jupid, et tekiks ettekujutus nende pikkusest.
Õpetaja palus ka millimeetri pikkuse lõnga teha, kuid lapsed arvasid, et see pole võimalik ;)
Ka kilomeetri pikkust juppi me ei teinud, vaid rääkisime meie väikesest külast ja seda ümbritsevast teest, et selle pikkus ongi umbes kilomeeter.

 Kontrollisime ka detsimeetri pikkuse jupiga, et kas seda mahub tõesti meetrisse kümme korda. Iga laps leidis selleks oma võimaluse. Väga nutikale ideele tuli Anne Sui, kes näitas detsimeetri pikkuse jupi edasi nihutamist nagu liiguks väike vaksik.
Matemaatikal on seos loodusõpetusega :D




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar